En este momento estás viendo Comunicat de la PAH Terres de l’Ebre per denunciar la greu situació de Jaume, veí d’Amposta que pot ser desnonat per una hipoteca d’IberCaja

La PAH Terres de l’Ebre ha convocat una roda de premsa informativa aquest dimarts 28 de maig al matí davant l’oficina d’IberCaja ubicada a l’Avinguda de la Ràpita d’Amposta. El motiu era informar sobre el cas de Jaume, un veí d’Amposta i membre de la PAH, que pot veure’s juntament amb la seua família al carrer si no s’arriba a un acord amb l’entitat bancària pel que fa a la seua hipoteca.

Jaume, de 56 anys, fa uns quatre anys va firmar una hipoteca amb Ibercaja Amposta. Posteriorment, aquest va quedar-se sense feina i, al no rebre cap tipus de prestació, va començar a endarrerir-se amb el pagament de les quotes de l’hipoteca. Fa uns mesos va presentar la sol·licitud de la dació en pagament via burofax. Al no tenir notícies de l’entitat, la PAH va decidir acompanyar-lo a parlar amb el director de l’oficina, ja que no volien atendre’l. La resposta d’aquest va ser negar-se rotundament a acceptar la dació en pagament. Després de diversos acompanyaments i accions a l’oficina, el director va plantejar la venta del pis per uns 80.000 o 90.000 euros i, la part que li quedava, li farien un préstec personal. Jaume no va acceptar, ja que les demandes de mínims reclamades són la dació en pagament completa per paralitzar el desnonament, i un lloguer social, és a dir, no superior al 30% dels seus ingressos.

Actualment Jaume, que està esperant una resposta per escrit a la seua demanda de mínims, ha pagat ja 40.000 euros de la hipoteca, més diversos ingressos que ha realitzat i no consten enlloc. Té un deute encara de 109.000€, que li reclamen de cop, quan no té ni per pagar una quota. A més a més, però, en deu 6.000 més per un crèdit que li va concedir l’entitat.

Amb greus problemes de salut i a l’espera d’una operació, i davant la dramàtica situació que viuen l’afectat i la seua família, aquest li va fer saber al director de l’entitat que deixaria de prendre’s la medicació si no li donaven una solució. La resposta del director va ser riure. Des de la PAH Terres de l’Ebre no podem tolerar aquesta situació pel patiment que provoca a les famílies i la fractura social que representa, i exigim una solució a la situació a la que ens ha portat la cobdícia de la banca.

Exigim doncs que s’arribi “fins allà on permet la llei i una mica més”, ja que la PAH no dubtarà en assenyalar la banca com a responsable de la situació actual si no ho fa. El problema no és de competències sinó de falta de voluntat.

El dijous pròxim, la PAH Terres de l’Ebre acompanyarem a Jaume i la seua família un altre cop a l’entitat i mirarem d’obtenir una resposta positiva del director. En cas contrari, seguirem duent a terme accions en aquesta oficina si Ibercaja no li cedeix la dació en pagament i executa el seu desnonament, denunciant el problema que estan patint milers de famílies i fent pressió per a que s’ofereixin solucions.

La convocatòria ha comptat amb el suport de part del veïnat ampostí, d’altres afectades per processos hipotecaris i simpatitzants de la PAH, que s’han solidaritzat amb aquesta família.

Teniu pisos buits, teniu beneficis, heu estafat, heu enganyat. Nosaltres no ho pagarem.